|
email: |
veronika.quinn-novotna@ff.cuni.cz
|
konzultační hodiny: |
|
vede semináře a přednášky: |
|
vzdělání a praxe v ČR: |
-
od 2008, UAJD FF UK Praha – morfologie, didaktika angličtiny
-
od 2004 - FF UK Praha - doktorské studium (anglický jazyk a didaktika konkrétního jazyka)
-
2003 – 2008, Ústav dějin lékařství a cizích jazyků, 1. LF UK Praha, odborný asistent, Výuka ESP (Medical English); příprava nových výukových a testovacích materiálů, Výuka Czech for Foreigners, Účast na pilotním projektu zavádění Evropského jazykového portfolia na VŠ, Příprava studentů na odborné prezentace v angličtině, Zpracování grantového projektu v rámci Fondu rozvoje vysokých škol: Implementace nejnovějších didaktických trendů ve výuce odborného jazyka na 1. LF UK Praha
-
od 2004 - Mediatéka Jazykového centra FF UK Praha
-
od 2004 - Centrum Tereza, FJFI ČVUT, Praha odborný konzultant, lektor angličtiny, Spolupráce na ozvučování programů pro výuku angličtiny studentů se speciálními výukovými potřebami (zrakový handicap); (Jaws, WindowEyes)
Individuální i skupinová příprava nevidomých studentů na jazykové zkoušky (FCE)
-
-
2006, Nakladatelství Langenscheidt KG, Berlitz Basic Czech
Překlad a korektura elektronického anglicko-českého a česko-anglického slovníku
-
2004 – 2008, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Kombinované studium doktorského studijního programu filologie; obor: Anglický jazyk a didaktika, Téma doktorské práce: World Englishes. English in the Czech Republic.
-
1997 – 2003, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Obor: Anglistika a amerikanistika – Germanistika; Diplomová práce: A Portrait of Louis George Alexander. His Contribution to the Theory and Practice of the FL Textbook. (cena Viléma Mathesia pro rozvoj anglo-amerických studií v Praze)
-
2002, FF UK v Praze: Učitelství pro střední školy, SZZK: Pedagogika a psychologie, Diplomová práce: Kreativita ve výchově
|
působení v zahraničí: |
-
2001, Friedrich-Alexander Universität Erlangen: Erasmus – Sokrates: semestrální pobyt
|
publikace (výběr): |
-
Prague Linguistic Circle: A Centenary of the First Successors of its Founders, in: Linguistica Pragensia. Vol. XIX/2 (2009) ISBN 0862-8432, ed. Dušková, Libuše, Ústav pro jazyk český AV ČR.
-
Evropský den jazyků. In: Cizí jazyky ve škole 3. Fraus, Plzeň 2008.
-
Louis George Alexander – A Portrait. In: English for Central Europe: Interdisciplinary Saxon – Czech Perspectives. Research in English and Applied Linguistics, REAL Studies, Vol. 1, Cuvillier Verlag, Göttingen 2005.
-
Přínos Louise George Alexandera k teorii a praxi cizojazyčné učebnice. In: Zborník príspevkov z konferencie Cudzie jazyky komunikatívne – efektívne – kvalifikovane. Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach 2004.
-
Praugue Linguistic Circle: A Centenary of the First Successors of its Founders.in: Linguistica Pragensia. Vol. XIX/2. ISBN 0862-8432, ed. Dušková, Libuše. Ústav pro jazyk český AV ČR. 2009. (Brůhová, Srchová)
-
The schizophrenia of preparing future non-native English teachers in the ELF era. The ThirdInternational Conference of English as a Lingua Franca. University of Vienna. http://elfconference.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/conf_elf_2010/Quinn-Novotna_2010.pdf
-
World Englishes and English as a Lingua Franca: a reflection of global paradigmatic changes in the Czech Republic.Disertační práce, Praha, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky, 2012, s. 416.
-
Quinn Novotná, Veronika (2013) ‘On the potential transformation of English textbooks - A global perspective: Part I’, Lingua Viva 17, 22–31. http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv17.php
-
Quinn Novotná, Veronika, Jiřina Dunková and David Grosser (2013) 'UWC Schools: An Ideal ELF Environment?', Boğaziçi University Journal of Education 30, 51-76.
-
Quinn Novotná, V., J. Dunková (2014, approved for publication). ‘Teaching through ELF at international post-secondary institutions. A case study at United World Colleges’. In: International perspectives in English Language Teaching. Eds. Bowles, H., and Cogo, A. Hampshire: Palgrave.
-
Quinn Novotná, V. (2014). ‘On the potential transformation of English textbooks – A global perspective’. Part II. Lingua Viva 18.
|
projekty:
|
|
|
|