Výsledky studentské evaluace výuky ÚAJD v zimním semestru 2009/10

Milé anglistky, milí anglisté,
jak se stalo již dobrým zvykem, na prahu nového semestru bychom se s vámi rádi podělili o výsledky evaluace výuky našeho ústavu za semestr minulý. Činíme tak rádi i proto, že souhrnný výsledek našeho hodnocení vámi – 4,28 bodu z 5 možných – je v rámci FFUK, kdy interní evaluace výuky ze strany kateder a ústavů není ani nadále samozřejmostí, vcelku velmi výjimečný a navíc má zatím trvale vzestupnou tendenci ( při minulých hodnoceních 4,16; 4,25; 4,26). Rádi konstatujeme, že přibývá také vyučovaných předmětů a kurzů stejně jako vámi zodpovězených dotazníků.

Níže naleznete hodnocení v podobě tabulek a grafů podle hlavních relevantních ukazatelů. Celkem jsme v 37 kurzech (za 13 předmětů) z 420 odevzdaných dotazníků počítali s 3179 odpověďmi na 8 základních otázek.

Pokud jde o nečetné věcné a technické připomínky k výuce (dílčí úpravy studijních materiálů, způsob vedení některých přednášek a seminářů), budeme je podle objektivních možností řešit v brzké době a o všech změnách budete včas vyrozuměni. Především jste pak vyslovovali přání, abychom zařazovali více povinně-volitelných bakalářských a volitelných magisterských kurzů. Tohoto omezení jsme si vědomi, a jak je snad patrno, snažíme se průběžně výuku o nové semináře obohacovat. Vězte však prosím zároveň, že zde narážíme na objektivní meze – velikost našeho týmu je dána stávajícími podmínkami na fakultě a v univerzitním školství a každý pracovník ÚAJD se musí kromě výuky v co největší míře věnovat výzkumu a jeho prezentaci navenek (publikace, konference) i administrativě.

Mezi poznámkami k fungování našich webových stránek jednoznačně převažovaly ty kladné. Většina kritiky systému Moodle se týkala výpadků systému a zejména trojího systému registrace Moodle-ÚALK-IS. K jednotnému času registrace do kurzů ÚAJD a ÚALK přistoupily na žádost studentů, ovšem možný je i rozdílný čas registrace. Právě proběhnuvší registrace byla pak na ÚAJD rozvrhnuta do více dnů právě proto, aby se systém nepřetěžoval a náš webmaster celkově zaznamenal jediný, pouhých pět minut trvající výpadek. Pokud jde o používání systému Moodle, nezbývá než opakovat, že jeho zavedením jsme sledovali především zájmy studentů, jelikož se jedná o systém využívající již existující hesla (což byl požadavek studentů) a lze ho použít nejen pro zápis, ale i k vyvěšování materiálů a komunikaci učitelů se studenty. Integrace do univerzitní sítě umožňující nám nezavádět další hesla však znamená, že Moodle nespravujeme a nedokážeme tak řešit případné výpadky a chyby systému. Zároveň se domníváme, že vývoj vlastního ústavního systému by byl nejen nad naše síly, ale byl by také kontraproduktivní, protože systém zápisu by měl v blízké době kompletně převzít IS (který zatím není možné použít k zápisu do paralelních kurzů) a trojí povinný zápis tak nahradit jediným.

Ještě jednou vám všem děkujeme za vaše odpovědi i konkrétní připomínky.

Vaši učitelé z ÚAJD


Seznam otázek:
1. Overall, this course/lecture was:
2. Overall, this instructor was an effective teacher and clearly communicated the goal and form of the class:
3. Overall, I learned a lot from this course/lecture:
4. The course materials (including assigned reading) were useful for the topic of the course (does not apply to lectures):
5. The instructor was concerned about what students learnt:
6. The style of teaching promoted discussion and the instructor
encouraged students to participate actively in the class:
7. Keeping up with the work in the course was
8. Would I be happy to take another course/attend another lecture on this or related subject?
9. What did I enjoy or dislike about the course/lecture in particular?
11. Ranking this class from the point of my home university standards, this class was:

 

Graf vybraných otázek:

graf

 

Tabulka se souhrnými výsledky:

subject

lecturer

Q1

Q2

Q3

Q4

Q5

Q6

Q7

Q8

Q11

Core Course

team

3,7

4,1

3,5

4,5

3,7

3,9

2,9

3,8

3,0

Čtení střed. textů

Čermák

4,5

4,9

4,3

4,6

4,8

4,9

3,8

4,6

 

Didaktika AJ I.

Mothejzíková

4,7

4,9

4,6

4,6

4,9

4,7

3,3

4,7

 

HEL

Tichý

4,5

4,9

4,4

4,8

4,8

5,0

3,9

3,8

 

HEL

Čermák

4,5

4,7

4,5

4,7

4,9

4,7

4,1

3,6

5,0

HEL-Lecture

Čermák,Tichý

4,4

4,7

4,5

 

4,6

4,5

3,6

3,6

 

HEL II.

Čermák

3,6

4,3

3,8

4,5

4,7

4,9

3,6

3,9

 

Jazykový seminář

Nathan

4,0

4,5

3,9

4,4

4,5

4,1

3,1

4,1

3,5

Lexikální a textová rovina

Malá

4,0

4,5

3,7

4,6

4,4

4,4

2,6

3,4

 

Lexikální a textová rovina

Šaldová

4,0

4,5

3,8

4,7

4,5

4,4

3,0

3,1

3,7

Lexikologie I.

Klégr

3,4

3,8

3,5

3,8

3,8

3,6

3,6

3,3

4,0

Lingvistická propedeutika

Malá

4,6

4,8

4,6

4,5

4,3

4,5

2,9

4,0

 

Lingvistická propedeutika

Brůhová

4,3

4,5

4,2

4,6

4,1

4,5

3,3

3,9

4,5

Lingvistická propedeutika

Tichý

4,1

4,5

3,9

4,3

4,4

4,7

3,1

3,7

4,2

Lingvistická propedeutika-Lecture

Klégr

3,2

3,1

3,3

 

2,7

1,8

2,7

3,1

 

Morfologie

Srchová

4,4

4,6

4,5

4,7

4,4

4,8

3,4

4,2

3,0

Morfologie

Malá

4,3

4,7

4,2

4,3

4,6

4,5

2,9

4,2

 

Morfologie

Brůhová

4,2

4,6

4,5

4,7

4,7

4,8

3,2

3,6

4,0

Morfologie-Lecture

Dušková

4,1

4,2

4,5

 

3,8

3,0

3,0

3,9

 

Pragmatika

Klégr

3,2

3,2

3,2

2,5

2,8

3,3

3,3

2,7

 

Syntax

Malá

4,6

4,8

4,5

4,5

4,7

4,8

3,1

3,9

4,0

Syntax

Brůhová

4,4

4,7

4,4

4,5

4,6

4,8

3,4

3,9

3,3

Syntax

Šaldová

4,0

4,1

3,9

4,2

4,6

4,5

3,5

3,5

3,0

Syntax II.

Dušková

4,5

4,5

4,7

4,7

4,4

4,4

3,7

4,3