|
Milé anglistky, milí anglisté, jak se stalo již dobrým zvykem, na prahu nového semestru bychom se s vámi rádi podělili o výsledky evaluace výuky našeho ústavu za semestr minulý. Činíme tak rádi i proto, že souhrnný výsledek našeho hodnocení vámi – 4,28 bodu z 5 možných – je v rámci FFUK, kdy interní evaluace výuky ze strany kateder a ústavů není ani nadále samozřejmostí, vcelku velmi výjimečný a navíc má zatím trvale vzestupnou tendenci ( při minulých hodnoceních 4,16; 4,25; 4,26). Rádi konstatujeme, že přibývá také vyučovaných předmětů a kurzů stejně jako vámi zodpovězených dotazníků. Níže naleznete hodnocení v podobě tabulek a grafů podle hlavních relevantních ukazatelů. Celkem jsme v 37 kurzech (za 13 předmětů) z 420 odevzdaných dotazníků počítali s 3179 odpověďmi na 8 základních otázek. Pokud jde o nečetné věcné a technické připomínky k výuce (dílčí úpravy studijních materiálů, způsob vedení některých přednášek a seminářů), budeme je podle objektivních možností řešit v brzké době a o všech změnách budete včas vyrozuměni. Především jste pak vyslovovali přání, abychom zařazovali více povinně-volitelných bakalářských a volitelných magisterských kurzů. Tohoto omezení jsme si vědomi, a jak je snad patrno, snažíme se průběžně výuku o nové semináře obohacovat. Vězte však prosím zároveň, že zde narážíme na objektivní meze – velikost našeho týmu je dána stávajícími podmínkami na fakultě a v univerzitním školství a každý pracovník ÚAJD se musí kromě výuky v co největší míře věnovat výzkumu a jeho prezentaci navenek (publikace, konference) i administrativě. Mezi poznámkami k fungování našich webových stránek jednoznačně převažovaly ty kladné. Většina kritiky systému Moodle se týkala výpadků systému a zejména trojího systému registrace Moodle-ÚALK-IS. K jednotnému času registrace do kurzů ÚAJD a ÚALK přistoupily na žádost studentů, ovšem možný je i rozdílný čas registrace. Právě proběhnuvší registrace byla pak na ÚAJD rozvrhnuta do více dnů právě proto, aby se systém nepřetěžoval a náš webmaster celkově zaznamenal jediný, pouhých pět minut trvající výpadek. Pokud jde o používání systému Moodle, nezbývá než opakovat, že jeho zavedením jsme sledovali především zájmy studentů, jelikož se jedná o systém využívající již existující hesla (což byl požadavek studentů) a lze ho použít nejen pro zápis, ale i k vyvěšování materiálů a komunikaci učitelů se studenty. Integrace do univerzitní sítě umožňující nám nezavádět další hesla však znamená, že Moodle nespravujeme a nedokážeme tak řešit případné výpadky a chyby systému. Zároveň se domníváme, že vývoj vlastního ústavního systému by byl nejen nad naše síly, ale byl by také kontraproduktivní, protože systém zápisu by měl v blízké době kompletně převzít IS (který zatím není možné použít k zápisu do paralelních kurzů) a trojí povinný zápis tak nahradit jediným. Ještě jednou vám všem děkujeme za vaše odpovědi i konkrétní připomínky. Vaši učitelé z ÚAJD Seznam otázek: 1. Overall, this course/lecture was: 2. Overall, this instructor was an effective teacher and clearly communicated the goal and form of the class: 3. Overall, I learned a lot from this course/lecture: 4. The course materials (including assigned reading) were useful for the topic of the course (does not apply to lectures): 5. The instructor was concerned about what students learnt: 6. The style of teaching promoted discussion and the instructor encouraged students to participate actively in the class: 7. Keeping up with the work in the course was 8. Would I be happy to take another course/attend another lecture on this or related subject? 9. What did I enjoy or dislike about the course/lecture in particular? 11. Ranking this class from the point of my home university standards, this class was: Graf vybraných otázek:
Tabulka se souhrnými výsledky: subject | lecturer | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | Q5 | Q6 | Q7 | Q8 | Q11 | Core Course | team | 3,7 | 4,1 | 3,5 | 4,5 | 3,7 | 3,9 | 2,9 | 3,8 | 3,0 | Čtení střed. textů | Čermák | 4,5 | 4,9 | 4,3 | 4,6 | 4,8 | 4,9 | 3,8 | 4,6 | | Didaktika AJ I. | Mothejzíková | 4,7 | 4,9 | 4,6 | 4,6 | 4,9 | 4,7 | 3,3 | 4,7 | | HEL | Tichý | 4,5 | 4,9 | 4,4 | 4,8 | 4,8 | 5,0 | 3,9 | 3,8 | | HEL | Čermák | 4,5 | 4,7 | 4,5 | 4,7 | 4,9 | 4,7 | 4,1 | 3,6 | 5,0 | HEL-Lecture | Čermák,Tichý | 4,4 | 4,7 | 4,5 | | 4,6 | 4,5 | 3,6 | 3,6 | | HEL II. | Čermák | 3,6 | 4,3 | 3,8 | 4,5 | 4,7 | 4,9 | 3,6 | 3,9 | | Jazykový seminář | Nathan | 4,0 | 4,5 | 3,9 | 4,4 | 4,5 | 4,1 | 3,1 | 4,1 | 3,5 | Lexikální a textová rovina | Malá | 4,0 | 4,5 | 3,7 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 2,6 | 3,4 | | Lexikální a textová rovina | Šaldová | 4,0 | 4,5 | 3,8 | 4,7 | 4,5 | 4,4 | 3,0 | 3,1 | 3,7 | Lexikologie I. | Klégr | 3,4 | 3,8 | 3,5 | 3,8 | 3,8 | 3,6 | 3,6 | 3,3 | 4,0 | Lingvistická propedeutika | Malá | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,5 | 4,3 | 4,5 | 2,9 | 4,0 | | Lingvistická propedeutika | Brůhová | 4,3 | 4,5 | 4,2 | 4,6 | 4,1 | 4,5 | 3,3 | 3,9 | 4,5 | Lingvistická propedeutika | Tichý | 4,1 | 4,5 | 3,9 | 4,3 | 4,4 | 4,7 | 3,1 | 3,7 | 4,2 | Lingvistická propedeutika-Lecture | Klégr | 3,2 | 3,1 | 3,3 | | 2,7 | 1,8 | 2,7 | 3,1 | | Morfologie | Srchová | 4,4 | 4,6 | 4,5 | 4,7 | 4,4 | 4,8 | 3,4 | 4,2 | 3,0 | Morfologie | Malá | 4,3 | 4,7 | 4,2 | 4,3 | 4,6 | 4,5 | 2,9 | 4,2 | | Morfologie | Brůhová | 4,2 | 4,6 | 4,5 | 4,7 | 4,7 | 4,8 | 3,2 | 3,6 | 4,0 | Morfologie-Lecture | Dušková | 4,1 | 4,2 | 4,5 | | 3,8 | 3,0 | 3,0 | 3,9 | | Pragmatika | Klégr | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 2,5 | 2,8 | 3,3 | 3,3 | 2,7 | | Syntax | Malá | 4,6 | 4,8 | 4,5 | 4,5 | 4,7 | 4,8 | 3,1 | 3,9 | 4,0 | Syntax | Brůhová | 4,4 | 4,7 | 4,4 | 4,5 | 4,6 | 4,8 | 3,4 | 3,9 | 3,3 | Syntax | Šaldová | 4,0 | 4,1 | 3,9 | 4,2 | 4,6 | 4,5 | 3,5 | 3,5 | 3,0 | Syntax II. | Dušková | 4,5 | 4,5 | 4,7 | 4,7 | 4,4 | 4,4 | 3,7 | 4,3 | |
|
|