Výsledky studentské evaluace výuky ÚAJD v zimním semestru 2008/9


Milé anglistky, milí anglisté,

na prahu nového semestru bychom se s vámi rádi podělili o výsledky evaluace výuky našeho ústavu za semestr minulý. Činíme tak tím raději, že souhrnný výsledek našeho hodnocení vámi – 4,16 bodu z 5 možných – je v rámci FFUK, kdy interní evaluace výuky ze strany kateder a ústavů není navíc ani zdaleka samozřejmostí, vcelku velmi výjimečný.

Níže naleznete hodnocení v podobě tabulek a grafů podle hlavních relevantních ukazatelů. Celkem jsme v 31 kurzech z 305 odevzdaných dotazníků počítali s 2440 odpověďmi na 8 základních otázek.

Pokud jde o nečetné věcné a technické připomínky k výuce – týkaly se většího podílu gramatiky ve výuce praktického jazyka, výraznějšího zastoupení rodilých mluvčích a dílčích úprav některých výukových materiálů – budeme je podle objektivních možností řešit v brzké době a o všech změnách budete včas vyrozuměni.

Mezi poznámkami k fungování našich webových stránek a systému Moodle jednoznačně převažovaly ty kladné. Webové stránky ústavu se podle připomínek studentů snažíme průběžně doplňovat o další informace a počítáme i s celkovou přestavbou, která by měla během léta celou prezentaci ústavu také na základě studentských evaluací zpřehlednit a dát ji nový vzhled. Většina kritiky systému Moodle se týkala obtížného ovládání a výpadků systému nebo obecněji trojího systému registrace Moodle-ÚALK-IS. Většiny těchto problému jsme si vědomi, ale naneštěstí nejsme schopni je uspokojivě vyřešit. IS není možné použít k zápisu do paralelních kurzů. Zavedením Moodlu jsme sledovali především zájmy studentů, jelikož se jedná o systém využívající již existující hesla (požadavek studentů) a lze ho použít nejen pro zápis, ale i k vyvěšování materiálů a komunikaci se studenty. Integrace do univerzitní sítě umožňující nám nezavádět další hesla však znamená, že Moodle nespravujeme a nedokážeme tak řešit případné výpadky a chyby systému. Zároveň se domníváme, že vývoj vlastního ústavního systému by byl nejen nad naše síly, ale byl by také kontraproduktivní, protože systém zápisu by měl v blízké době kompletně převzít IS.

Ještě jednou vám všem děkujeme za vaše odpovědi i konkrétní připomínky.

Vaši učitelé z ÚAJD


Otázky v dotazníku / Questions:

  1. Overall, this course/lecture was: 1 (poor) - 5 (excellent)
  2. Overall, this instructor was an effective teacher and clearly communicated the goal and form of the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
  3. Overall, I learned a lot from this course/lecture: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
  4. The course materials (including assigned reading) were useful for the topic of the course (does not apply to lectures): 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
  5. The instructor was concerned about what students learnt: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
  6. The style of teaching promoted discussion and the instructor encouraged students to participate actively in the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
  7. Keeping up with the work in the course was: 1 (very easy) - 5 (very demanding)
  8. Would I be happy to take another course/attend another lecture on this or related subject?: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

Žebříčky kurzů a učitelů / Charts of Teachers and Courses

Vždy pět kurzů/učitelů s nejlepším hodnocením v dané otázce a všechny kurzy seřazené podle hodnocení náročnosti.

 

1. Overall, this course/lecture was: 1 (poor) - 5 (excellent)

1 Syntax (čt 12,30) Malá 4,90
2 Syntax II (po. 12,30) Dušková 4,83
3 Morphology (pá 9,10) Srchová 4,80
4 Syntax (út 12,30) Brůhová 4,67
5 Syntax (út 9,10) Brůhová 4,67

 

2. Overall, this instructor was an effective teacher and clearly communicated the goal and form of the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Brůhová 4,86
2 Malá 4,85
3 Srchová 4,78
4 Mothejzíková 4,62
5 Tichý 4,61

 

3. Overall, I learned a lot from this course/lecture: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Syntax (út 12,30) Brůhová 4,83
2 Syntax (čt 12,30) Malá 4,70
3 Syntax (út 9,10) Brůhová 4,67
4 Lexicology (út.15,50) Klégr 4,64
5 Morphology (po 12,30) Brůhová 4,62

 

(aggregated by lecturer)

1 Brůhová 4,66
2 Klégr 4,32
3 Malá 4,26
4 Srchová 4,21
5 Tichý 4,17

 

4. The course materials (including assigned reading) were useful for the topic of the course (does not apply to lectures): 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Syntax II (po. 12,30) Dušková 5,00
2 Lexikální a textová rovina (út. 9,10) Malá 4,92
3 Morphology (út 12,30) Srchová 4,70
4 HEL II (út. 14,10) Čermák 4,69
5 Core Course (st 12,30) - 4,67
6 HEL (st. 7,30) Čermák 4,67
(there were just three respondents in case of Core Course)

 

5. The instructor was concerned about what students learnt: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Mothejzíková 4,69
2 Tichý 4,61
3 Malá 4,55
4 Čermák 4,38
5 Brůhová 4,38

 

6. The style of teaching promoted discussion and the instructor encouraged students to participate actively in the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Brůhová 4,69
2 Malá 4,68
3 Klégr 4,52
4 Tichý 4,50
5 Šaldová 4,40

 

7. Keeping up with the work in the course was: 1 (very easy) - 5 (very demanding)

1 HEL (st. 14,10) Tichý 4,57
2 Lexicology (út.15,50) Klégr 4,36
3 Syntax II (po. 12,30) Dušková 4,33
4 HEL - za všechny semináře Čermák, Tichý 4,30
5 HEL - za celý předmět Čermák, Tichý 4,30
6 HEL (st. 15,50) Tichý 4,27
7 HEL (st. 9,10) Čermák 4,18
8 HEL (st. 7,30) Čermák 4,17
9 HEL II (út. 14,10) Čermák 3,81
10 Morphology (pá 9,10) Srchová 3,75
11 English Pragmatics (út. 12,30) Klégr 3,73
12 Syntax (čt 12,30) Malá 3,70
13 Discourse (po 10,50) Šaldová 3,69
14 Morphology (út 9,10) Srchová 3,60
15 Morphology (út 14,10 ) Srchová 3,58
16 Morphology - za celý předmět Dušková, Srchová, Brůhová 3,55
17 Morphology - za všechny semináře Srchová, Brůhová 3,55
18 Morphology (po 12,30) Brůhová 3,46
19 Morphology (út 12,30) Srchová 3,36
20 Core Course (st 12,30) - 3,33
21 Lexikální a textová rovina (pá 9,10) Malá 3,29
22 Syntax (po 12,30) Šaldová 3,18
23 Syntax - za celý předmět Malá, Šaldová, Brůhová 3,18
24 Syntax (út 9,10) Brůhová 3,17
25 Practical Language (st. 12,30) Nathan 3,09
26 Practical Language (út. 13,35) Nathan 3,07
27 Practical Language - za celý předmět Nathan 3,05
28 Practical Language (st. 10,50) Nathan 3,00
29 Syntax (po 14,10) Brůhová 3,00
30 Lexikální a textová rovina (út. 9,10) Malá 2,92
31 Lexikální a textová rovina - za celý předmět Malá, Šaldová 2,89
32 Syntax (út 12,30) Brůhová 2,83
33 Lexikální a textová rovina (út 10,50) Šaldová 2,75
34 Lexikální a textová rovina (pá 10,50) Malá 2,60
35 Didaktika angličtiny (pá 10,50) Mothejzíková 2,50

 

8. Would I be happy to take another course/attend another lecture on this or related subject?: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)

1 Morphology (út 12,30) Srchová 4,80
2 Morphology (pá 9,10) Srchová 4,60
3 Lexikální a textová rovina (pá 10,50) Malá 4,60
4 Syntax II (po. 12,30) Dušková 4,50
5 Syntax (čt 12,30) Malá 4,40


Grafy / Graphs

 1. Průměr z otázek č. 1-6 & 8 (agregované hodnocení kvality kurzu) a subjektivní hodnocení kvality kurzu podle otázky č. 1 /
The average rating based on questions 1-6 & 8 (aggregated rating of course quality) and subjective rating of course quality based on question 1.

 

2. Poměr hodnocení kvality materiálů (otázka č. 4) a náročnosti kurzu (otázka č. 7) /
The quality of course materails rating (question 4) in proportion to the amount of work in a course rating (question 7).

 

3. Poměr hodnocení náročnosti (otázka č. 7) a ochoty zapsat si další kurz na stejné téma (otázka č. 8) /
The amount of work in a course rating (question 7) in proportion to willingness to take another course on the same subject rating (question 8)

 

4. Hodnocení efektivity (otázka č. 3) a náročnosti kurzu (otázka č. 7) /
The effectiveness rating (question 3) and the amount of work in a course rating (question 7)

 

5. Srovnání oblíbenosti (otázka č. 1) a náročnosti kurzu (otázka  č. 7)
The subjective rating of course quality (question 1) in comparison to the amount of work in a course rating (question 7)

 

6. Agregovaný průměr z otázek č. 1-6 & 8 (agregované hodnocení kvality kurzu), agregované hodnocení efektivity vyučujícího podle otázky č. 2 a agregovavané hodnocení efektivity kurzu pole otázky č. 3 /
The per-teacher aggregated average rating based on questions 1-6 & 8 (aggregated rating of course quality), the per-teacher aggregated rating of teacher's effectivity (question 2) and the aggregated rating of course effectivity (question 3)

 

7. Srovnání agregované hodnocení kvality vyučujícího podle otázky č. 2 a agregované náročnosti kurzu podle otázky č. 7 /
The per-teacher aggregated rating of teacher's effectivity (question 2) in comparison to the per-teacher aggregated amount of work in a course rating (question 7)