Milé anglistky, milí anglisté,na prahu nového semestru bychom se s vámi rádi podělili o výsledky evaluace výuky našeho ústavu za semestr minulý. Činíme tak tím raději, že souhrnný výsledek našeho hodnocení vámi – 4,16 bodu z 5 možných – je v rámci FFUK, kdy interní evaluace výuky ze strany kateder a ústavů není navíc ani zdaleka samozřejmostí, vcelku velmi výjimečný. Níže naleznete hodnocení v podobě tabulek a grafů podle hlavních relevantních ukazatelů. Celkem jsme v 31 kurzech z 305 odevzdaných dotazníků počítali s 2440 odpověďmi na 8 základních otázek. Pokud jde o nečetné věcné a technické připomínky k výuce – týkaly se většího podílu gramatiky ve výuce praktického jazyka, výraznějšího zastoupení rodilých mluvčích a dílčích úprav některých výukových materiálů – budeme je podle objektivních možností řešit v brzké době a o všech změnách budete včas vyrozuměni. Mezi poznámkami k fungování našich webových stránek a systému Moodle jednoznačně převažovaly ty kladné. Webové stránky ústavu se podle připomínek studentů snažíme průběžně doplňovat o další informace a počítáme i s celkovou přestavbou, která by měla během léta celou prezentaci ústavu také na základě studentských evaluací zpřehlednit a dát ji nový vzhled. Většina kritiky systému Moodle se týkala obtížného ovládání a výpadků systému nebo obecněji trojího systému registrace Moodle-ÚALK-IS. Většiny těchto problému jsme si vědomi, ale naneštěstí nejsme schopni je uspokojivě vyřešit. IS není možné použít k zápisu do paralelních kurzů. Zavedením Moodlu jsme sledovali především zájmy studentů, jelikož se jedná o systém využívající již existující hesla (požadavek studentů) a lze ho použít nejen pro zápis, ale i k vyvěšování materiálů a komunikaci se studenty. Integrace do univerzitní sítě umožňující nám nezavádět další hesla však znamená, že Moodle nespravujeme a nedokážeme tak řešit případné výpadky a chyby systému. Zároveň se domníváme, že vývoj vlastního ústavního systému by byl nejen nad naše síly, ale byl by také kontraproduktivní, protože systém zápisu by měl v blízké době kompletně převzít IS. Ještě jednou vám všem děkujeme za vaše odpovědi i konkrétní připomínky. Vaši učitelé z ÚAJD Otázky v dotazníku / Questions:
Žebříčky kurzů a učitelů / Charts of Teachers and Courses
|
1 | Syntax (čt 12,30) | Malá | 4,90 |
2 | Syntax II (po. 12,30) | Dušková | 4,83 |
3 | Morphology (pá 9,10) | Srchová | 4,80 |
4 | Syntax (út 12,30) | Brůhová | 4,67 |
5 | Syntax (út 9,10) | Brůhová | 4,67 |
2. Overall, this instructor was an effective teacher and clearly communicated the goal and form of the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Brůhová | 4,86 |
2 | Malá | 4,85 |
3 | Srchová | 4,78 |
4 | Mothejzíková | 4,62 |
5 | Tichý | 4,61 |
3. Overall, I learned a lot from this course/lecture: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Syntax (út 12,30) | Brůhová | 4,83 |
2 | Syntax (čt 12,30) | Malá | 4,70 |
3 | Syntax (út 9,10) | Brůhová | 4,67 |
4 | Lexicology (út.15,50) | Klégr | 4,64 |
5 | Morphology (po 12,30) | Brůhová | 4,62 |
(aggregated by lecturer)
1 | Brůhová | 4,66 |
2 | Klégr | 4,32 |
3 | Malá | 4,26 |
4 | Srchová | 4,21 |
5 | Tichý | 4,17 |
4. The course materials (including assigned reading) were useful for the topic of the course (does not apply to lectures): 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Syntax II (po. 12,30) | Dušková | 5,00 |
2 | Lexikální a textová rovina (út. 9,10) | Malá | 4,92 |
3 | Morphology (út 12,30) | Srchová | 4,70 |
4 | HEL II (út. 14,10) | Čermák | 4,69 |
5 | Core Course (st 12,30) | - | 4,67 |
6 | HEL (st. 7,30) | Čermák | 4,67 |
5. The instructor was concerned about what students learnt: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Mothejzíková | 4,69 |
2 | Tichý | 4,61 |
3 | Malá | 4,55 |
4 | Čermák | 4,38 |
5 | Brůhová | 4,38 |
6. The style of teaching promoted discussion and the instructor encouraged students to participate actively in the class: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Brůhová | 4,69 |
2 | Malá | 4,68 |
3 | Klégr | 4,52 |
4 | Tichý | 4,50 |
5 | Šaldová | 4,40 |
7. Keeping up with the work in the course was: 1 (very easy) - 5 (very demanding)
1 | HEL (st. 14,10) | Tichý | 4,57 |
2 | Lexicology (út.15,50) | Klégr | 4,36 |
3 | Syntax II (po. 12,30) | Dušková | 4,33 |
4 | HEL - za všechny semináře | Čermák, Tichý | 4,30 |
5 | HEL - za celý předmět | Čermák, Tichý | 4,30 |
6 | HEL (st. 15,50) | Tichý | 4,27 |
7 | HEL (st. 9,10) | Čermák | 4,18 |
8 | HEL (st. 7,30) | Čermák | 4,17 |
9 | HEL II (út. 14,10) | Čermák | 3,81 |
10 | Morphology (pá 9,10) | Srchová | 3,75 |
11 | English Pragmatics (út. 12,30) | Klégr | 3,73 |
12 | Syntax (čt 12,30) | Malá | 3,70 |
13 | Discourse (po 10,50) | Šaldová | 3,69 |
14 | Morphology (út 9,10) | Srchová | 3,60 |
15 | Morphology (út 14,10 ) | Srchová | 3,58 |
16 | Morphology - za celý předmět | Dušková, Srchová, Brůhová | 3,55 |
17 | Morphology - za všechny semináře | Srchová, Brůhová | 3,55 |
18 | Morphology (po 12,30) | Brůhová | 3,46 |
19 | Morphology (út 12,30) | Srchová | 3,36 |
20 | Core Course (st 12,30) | - | 3,33 |
21 | Lexikální a textová rovina (pá 9,10) | Malá | 3,29 |
22 | Syntax (po 12,30) | Šaldová | 3,18 |
23 | Syntax - za celý předmět | Malá, Šaldová, Brůhová | 3,18 |
24 | Syntax (út 9,10) | Brůhová | 3,17 |
25 | Practical Language (st. 12,30) | Nathan | 3,09 |
26 | Practical Language (út. 13,35) | Nathan | 3,07 |
27 | Practical Language - za celý předmět | Nathan | 3,05 |
28 | Practical Language (st. 10,50) | Nathan | 3,00 |
29 | Syntax (po 14,10) | Brůhová | 3,00 |
30 | Lexikální a textová rovina (út. 9,10) | Malá | 2,92 |
31 | Lexikální a textová rovina - za celý předmět | Malá, Šaldová | 2,89 |
32 | Syntax (út 12,30) | Brůhová | 2,83 |
33 | Lexikální a textová rovina (út 10,50) | Šaldová | 2,75 |
34 | Lexikální a textová rovina (pá 10,50) | Malá | 2,60 |
35 | Didaktika angličtiny (pá 10,50) | Mothejzíková | 2,50 |
8. Would I be happy to take another course/attend another lecture on this or related subject?: 1 (not at all) - 5 (definitely yes)
1 | Morphology (út 12,30) | Srchová | 4,80 |
2 | Morphology (pá 9,10) | Srchová | 4,60 |
3 | Lexikální a textová rovina (pá 10,50) | Malá | 4,60 |
4 | Syntax II (po. 12,30) | Dušková | 4,50 |
5 | Syntax (čt 12,30) | Malá | 4,40 |
Grafy / Graphs
1. Průměr z otázek č. 1-6 & 8 (agregované hodnocení kvality kurzu) a subjektivní hodnocení kvality kurzu podle otázky č. 1 /
The average rating based on questions 1-6 & 8 (aggregated rating of course quality) and subjective rating of course quality based on question 1.
2. Poměr hodnocení kvality materiálů (otázka č. 4) a náročnosti kurzu (otázka č. 7) /
The quality of course materails rating (question 4) in proportion to the amount of work in a course rating (question 7).
3. Poměr hodnocení náročnosti (otázka č. 7) a ochoty zapsat si další kurz na stejné téma (otázka č. 8) /
The amount of work in a course rating (question 7) in proportion to willingness to take another course on the same subject rating (question 8)
4. Hodnocení efektivity (otázka č. 3) a náročnosti kurzu (otázka č. 7) /
The effectiveness rating (question 3) and the amount of work in a course rating (question 7)
5. Srovnání oblíbenosti (otázka č. 1) a náročnosti kurzu (otázka č. 7)
The subjective rating of course quality (question 1) in comparison to the amount of work in a course rating (question 7)
6. Agregovaný průměr z otázek č. 1-6 & 8 (agregované hodnocení kvality kurzu), agregované hodnocení efektivity vyučujícího podle otázky č. 2 a agregovavané hodnocení efektivity kurzu pole otázky č. 3 /
The per-teacher aggregated average rating based on questions 1-6 & 8 (aggregated rating of course quality), the per-teacher aggregated rating of teacher's effectivity (question 2) and the aggregated rating of course effectivity (question 3)
7. Srovnání agregované hodnocení kvality vyučujícího podle otázky č. 2 a agregované náročnosti kurzu podle otázky č. 7 /
The per-teacher aggregated rating of teacher's effectivity (question 2) in comparison to the per-teacher aggregated amount of work in a course rating (question 7)