Doktorandi KFS
Informace o průběhu a hodnocení PhD. studia naleznete zde!
Studenti doktorského studia na katedře filmových studií:
Jiří AngerNarozen
1990 v Praze. Vedle pragmatického experimentu se studiem na Vysoké
škole ekonomické (2009–2012, dosažen titul Bc.) vystudoval bakalářský
(2011–2014) a magisterský (2014–2017) program oboru Filmová studia na
Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Za svou bakalářskou práci (Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
/2014/, vedoucí práce PhDr. Petra Hanáková, Ph.D.) byl oceněn cenou
Iluminace roku, udělovanou Českou společností pro filmová studia. Svou
diplomovou práci (Afekt, výraz, performance: Transformace melodramatického excesu v díle Wernera Schroetera /2017/, vedoucí práce prof. Dr. phil. Josef Vojvodík, M.A.) momentálně připravuje ke knižní publikaci pod Vydavatelstvím FF UK.
Od ledna 2016 pracuje v Národním filmovém archivu, kde má na starost mj. editaci kritické řady DVD/Blu-ray (Tonka Šibenice, Batalion, Extase aj.), redakci knih (např. Filmové Brno. Dějiny lokální filmové kultury)
a přípravu konferencí (Screen Industries in East-Central Europe
Conference). Od ledna 2017 je zároveň redaktorem recenzovaného
odborného časopisu Iluminace, kde spravuje rubriku Obzor, věnovanou
reflexi oborových publikací, výstav a konferencí.
Téma disertační práce:
Mezi žánrovým excesem a afektivním modem: Hranice tělesnosti v
experimentálním hororu od 90. let (školitelka: doc. PhDr. Kateřina
Svatoňová, Ph.D., externí konzultant: prof. Dr. phil. Josef Vojvodík,
M.A.)
Vědecké zaměření: afektová teorie, performance studies, tělesné žánry (melodrama, horor, pornografie), experimentální film, intermedialita
Další oborové aktivity:
Porota Doc Alliance Selection Award, anotace pro filmové festivaly
(MFDF Ji.hlava), příspěvky do klauzurních sborníků FAMU, doslovy ke
knihám nakladatelství Argo, původní texty a překlady v oborových či
spřízněných časopisech (Slovo a smysl, Cinepur, iNDiEFiLM, DOK.REVUE
aj.)
Kontakt: angerj@seznam.cz
*
Téma disertační práce: Československo-francouzské vztahy v kinematografii 1958-1970 (školitelka Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D.)
Kontakt: david.cenek@ff.cuni.cz
*
Jana Čížkovská
Narozena 1986 v Praze. Vystudovala Katedru filmových studií na
Filozofické fakultě UK. Magisterské studium ukončila diplomovou prací
na téma přípravy II. programu Československé televize, která byla v
roce 2016 oceněna Cenou Iluminace za nejlepší filmovědnou magisterskou
diplomovou práci. Profesně působí v současné době jako programová
dramaturgyně České televize, jako dramaturgyně programové sekce Queer
Now Mezinárodního filmového festivalu Praha Febiofest a také na
festivalu Finále Plzeň, kde zastává pozici asistentky programové
koordinace, editorky katalogu a moderátorky soutěžní sekce televizních
a internetových projektů. V minulosti (2012-2016) působila jako
dramaturgyně a vedoucí překladatelského servisu na Queer filmovém
festivalu Mezipatra a dlouhodobě se věnuje také titulkování a
překladatelství audiovizuálních děl. Filmové podtitulky vytvářela na
příklad pro kino Ponrepo, Cenu Pavla Kouteckého, produkční společnost
Analog Vision, Národní galerii v Praze či řadu filmových festivalů.
Téma disertační práce: II. program Československé televize v letech 1970 – 1990 (školitel doc. PhDr. Ivan Klimeš)
Vědecké zaměření:
dějiny televizního vysílání, vícekanálové televizní vysílání, současná
evropská televizní tvorba, televizní a festivalová dramaturgie, filmové
festivaly, queer kinematografie, gender ve filmu.
Další oborové aktivity:
příležitostné publikace ve filmových periodicích a pořadech věnovaných
kinematografii, texty pro festivalové katalogy (např. MFF Praha
Febiofest 2009-2017), archivní výzkum a rešerše v oblasti dějin
kinematografie a médií.
Kontakt: jcizkovska@gmail.com, +420 775 933 945
* Tereza Frodlová
Narozena 1987 v Brně. Vystudovala Teorii a dějiny filmu a audiovizuální
kultury na Filozofické fakultě MU v Brně (obhájena diplomová práce
Vypůjčené hlasy. Počátky dabingu v českých zemích v letech 1933-1942) a
Audiovizuální studia na FAMU, kde se specializovala na archivní
prezervaci a restaurování filmu (ukončeno obhajobou diplomové práce
Etika filmového restaurování. Základní restaurátorské principy a
možnosti jejich aplikace na filmové restaurování). Pracuje jako filmová
restaurátorka Národního filmového archivu, kde se vedle digitálního
restaurování věnuje výzkumu a zpracování historických filmových
materiálů z multimediálního divadla Laterna magika.
Téma disertační práce: Zavádění barevného filmu v československé kinematografii 40. a 50. let (školitel doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.)
Vědecké zaměření: archivní prezervace a restaurování filmu, dějiny filmové techniky, barva ve filmu
Kontakt: tereza.frodlova@gmail.com
*
Jakub Jiřiště
Narozen
roku 1988 v Jihlavě. V předchozích letech se jako student Katedry
filmových studií podílel v roli spoluřešitele na výzkumných projektech
podpořených granty UK (Bibliografie samizdatových a exilových filmových
článků 1948–1989, Sci-fEast - Centrum pro výzkum východoevropského
sci-fi filmu). Soustavně se věnuje historickému výzkumu
československého televizního dramatu, z něhož vychází obě jeho
diplomové práce (Proměny literárně dramatického vysílání Československé
televize Praha v období konsolidace – obhajoba r. 2012 a Televizní
drama v československém odborném diskursu 50. a 60. let – obhajoba r.
2016). Jeho dosavadní odborné publikace se věnují především produkční
historii českých filmů (Ostře sledované vlaky, Ikarie XB-1). Je
zakládajícím členem výstavního projektu NaFilM, v letech 2014 – 2015
zastával pozici kurátora zpravodajských filmů po roce 1945 v NFA, nyní
působí jako programový dramaturg v České televizi (specializace na
dokumentární a vzdělávací pořady).
Vědecké zaměření: československá televizní
dramatická tvorba v historické a transnacionální perspektivě, filmová
dramaturgie v období centralizace, východoevropská science fiction,
metodika komunikace ve filmověhistorické muzejní expozici
Další oborové aktivity: kritické příspěvky pro internetový magazín
Indiefilm.cz, příležitostné publikace v dalších periodicích, odborný
poradce programového oddělení MFF Karlovy Vary
Téma disertační práce: Stylistické a
narativní tendence československého televizního dramatu 50. a 60. let v
kontextu dobového vnímání televizního dispozitivu (školitel doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.)
Kontakt: jjiriste@seznam.cz
*
Martin Mišúr
Narozen 1990 v Bratislavě. Vystudoval bakalářský (2010–2013) a
magisterský (2013–2015) program oboru Filmová studia na Filozofické
fakultě Univerzity Karlovy. Ukončeno BZK (2013), SZZK (2015) a
obhajobami bakalářské (Zpráva o stavu antikomunismu: Filmy Red Scare
mezi aktuálním a fikčním světem /2013/) a magisterské práce (Zbraně
hromadného mlžení: Protikladné souřadnice poválečného
antikomunistického cyklu /2015/); školitelkou v obou případech PhDr.
Petra Hanáková, Ph.D. Za prvně jmenovanou práci obdržel cenu Iluminace
roku za nejlepší filmovědnou bakalářskou diplomovou práci; uděleno
Českou společností pro filmová studia. Druhá jmenovaná práce byla
nominována na cenu Iluminace roku za nejlepší filmovědnou magisterskou
diplomovou práci; nominován Českou společností pro filmová studia.
Studoval (2013–2015) bakalářský program oboru Politologie na
Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Od listopadu 2015 pracuje v
Národní knihovně České republiky, Oddělení revize fondů. Podílí se tam
především na periodických a mimořádných revizích knihovních fondů,
shromažďování vhodných titulů k digitalizaci, vyřazování nadbytečných
exemplářů či multiplikátů a tvorbě knihovních jednotek (nejen) pro
signaturní řadu 54 F.
Téma disertační práce: Výzkum filmových cyklů v zestátněné československé kinematografii (školitelka: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D.)
Vědecké zaměření:
filmové cykly, filmové žánry v kontextu československé kinematografie,
praxe studené války v hollywoodském filmovém průmyslu, film a
propaganda, dětský film
Další oborové aktivity:
Kontrolor projekcí na MFFKV, lektorské úvody, příspěvky na internetovém
serveru iNDiEFiLM, příležitostně v dalších oborových periodicích
Kontakt: M.Misur@seznam.cz
*
Miroslava Papežová
Narodila se v roce 1973 v Brně. Po dlouholeté manažerské práci se
rozhodla vystoupit ze zažitého stereotypu a věnovat čas, energii a
potenciál studiu filmové vědy. Vystudovala Teorii a dějiny filmu a
audiovizuální kultury na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v
Brně. V roce 2015 obhájila bakalářskou práci Proč? Analýza formátu
film-anketa jako sociologického přístupu v československém
dokumentárním filmu v 60. letech, v roce 2018 magisterskou diplomovou
práci Kdo, s kým, o čem, pro koho. Formát televizní písničky jako
produkt spolupráce kulturních průmyslů a nástroj budování statusu
pop-celebrit v 60. letech v Československu. Zájem o historický výzkum a
rozpracované téma televizní písničky aka videoklipu je pro ni motivací
pokračovat v práci během doktorského studia.
Téma disertační práce:
Proměny formátu televizní písničky v éře normalizace a pozdního
socialismu v Československu (školitelka: doc. Mgr. Lucie Česálková,
Ph.D.)
Vědecké zaměření:
dějiny české kinematografie a audiovizuální kultury po roce 1945,
hudební filmy a formáty, historie televizního vysílání a zábavy,
spolupráce kulturních průmyslů, popkultura, transmedialita, star studies
Další oborové aktivity:
hlavní řešitelka projektu Ladislav Rychman – režisér mezi filmem,
divadlem, hudbou a televizí (Grantová agentura Univerzity Karlovy,
2019–2020) příležitostné publikace v oborových periodicích, rešerše a
zpracování dat pro oborové knihy a studie.
Kontakt: mirkapapezova@seznam.cz
*
Marek Šindelka
Narozen
1984. Vystudoval kulturologii na FFUK a scenáristiku a dramaturgii na
FAMU. Pracuje jako scenárista a spisovatel. Publikoval několik
básnických a prozaických knih. Za prvotinu Strychnin a jiné básně
získal Cenu Jiřího Ortena za rok 2006, za sbírku povídek s názvem
Zůstaňte s námi pak cenu Magnesia litera za prózu 2012. Jeho knihy byly
dosud přeloženy do pěti jazyků. Během studií na FAMU obdržel cenu
Josefa Hlávky 2012 pro nejlepší studenty a absolventy vysokých škol.
Studium kulturologie zakončil prací Kultura a čas, pojednávající o
proměnách temporálního modelu v různých sociokulturních skupinách, FAMU
prací věnovanou organickým a kybernetickým principům ve filmech ruské
montážní školy. Ve své prozaické tvorbě se soustavně věnuje
problematice těla a způsobům jeho instrumentace v současném světě.
Téma disertační práce:
Poslušná těla filmu. Tělo jako objekt neomezené moci v dílech Michaela
Hanekeho, Piera Paola Pasoliniho, Miklóse Jancsó a Lázsló Nemése.
(školitelka: PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph. D.)
Kontakt: marek.sindelka@seznam.cz
*
Alena Šlingerová
Nar. 1986. Magisterské studium českého jazyka a
literatury a filmové vědy na FF UK (2006–2012) ukončila
SZZk a obhajobou diplomové práce Obraz umělce v
českých hraných filmech poúnorových let. Od
akademického roku 2013/2014 je interní doktorandkou
Katedry filmových studií, od roku 2014 externě
spolupracuje s oddělením kurátorů Národního
filmového archivu.
Téma disertační práce:
Reprezentace intimity v českých hraných filmech 2.
poloviny 50. let (školitel doc. PhDr. Ivan Klimeš)
Vědecké zaměření:
český hraný a dokumentární film v kontextu
politických proměn po 2. světové válce,
dobové filmové reprezentace života v komunistickém
Československu
Další oborové aktivity:
pravidelné příspěvky v internetovém
kulturním měsíčníku Půlnoční expres,
příležitostné v dalších oborových
periodicích
Kontakt: nevena.moreno@gmail.com
*
Martin Šrajer
Narozen 1989. Vystudoval bakalářský a magisterský program oboru Filmová
studia na FF UK. První ukončil obhajobou bakalářské práce První gore
scény v americkém mainstreamovém filmu, druhý obhajobou diplomové práce
Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa. V
současnosti pracuje v Národním filmovém archivu jako redaktor portálu
Filmový přehled. Zároveň působí jako redaktor čtvrtletníku Film a doba
a šéfredaktor webu film/výchova.
Téma disertační práce:
První ženy českého filmu (školitelka doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D.)
Vědecké zaměření: minulá i současná, dokumentární i hraná česká kinematografie, film z genderového hlediska
Další oborové aktivity:
porotce sekce Česká radost na jihlavském festivalu, anotace pro MFDF
Ji.hlava, KRRR! a LFŠ, posuzování filmů pro KVIFF, příspěvek do
klauzurního sborníků FAMU, přednášky na CAS/FAMU, knižní doslovy,
studie pro monografii Tři oříšky pro Popelku, proofreading bookletů k
DVD/BD vydávaným Národním filmovým archivem, eseje v bookletech DVD
společnosti Film Europe, publikování v časopisech A2, Cinepur, Dějiny a
současnost, Iluminace, Literární noviny nebo Soudobé dějiny
Kontakt: martin.srajer@gmail.com
Absolventi:
Narozena 1979 v Pelhřimově. Vystudovala
Žurnalistiku (1998-2001) a Mediálnístudia (2001-2005) na
Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.
Doktorát získala na University of East Anglia ve
Velké Británii a na Katedře filmových
studií FF UK. Za doktorskou práci o ekonomických
zájmech Hollywoodu v zemích východního
bloku A Tough Job for Donald Duck: Hollywood, Czechoslovakia, and Selling Films Behind the Iron Curtain, 1943–1951
získala Bolzanovu cenu FF UK za rok 2011. Její
studie v anglickém jazyce vyšly v předních
amerických akademických časopisech: Historical Journal of Film, Radio and Television, Film History a Post Script.
Za esej “No Place for Peace-Mongers: Charlie Chaplin, Monsieur
Verdoux (1947), and Czechoslovak Communist Propaganda”
získala cenu mezinárodn íasociac ehistoriků
IAMHIST. V letech 2011-2013 pracovala jako filmová kritička a
analytička Hospodářských novin. V současnosti
působí jako odborná asistentka na Katedře
filmových studií FF UK a je šéfredaktorkou
časopisu Cinepur.
*
Narozena
v roce 1977 v Ústí nad Labem. Vystudovala obor filmová věda na
KFSS FF UK v Praze (1995-2002) a magisterský stupeň oboru filmová a
televizní produkce na FAMU (1999-2003). Pokračovala v doktorském studiu
na KFS FF UK v Praze (2003-2011). V letech 2008-2014 byla členkou Rady
Státního fondu kinematografie. V letech 2012-2016 působila jako
ředitelka sekce neaudiovizuálních sbírek, výzkumu a informací v
Národním filmovém archivu. Od roku 2006 vyučuje na KFS FF UK, od roku
2011 na pozici odborné asistentky. Do její vědecké specializace patří
česká a německá kinematografie, dějiny kinematografie Protektorátu
Čechy a Morava, produkční a ekonomické dějiny filmu, dějiny filmových
institucí, filmový politika (vč. současné). Byla řešitelkou několika
vědeckých projektů, organizátorkou konferencí a je autorkou studií o
dějinách české kinematografie a monografie Prag-Film AG 1941-1945. Im Spannungsfeld zwischen Protektorats- und Reichs-Kinematografie (2008). Je členkou NECS, CEFS, redakčního okruhu časopisu Iluminace nebo Sdružení přátel Cinepuru.
*
Briana Čechová
Nar. 1969 ve Vyškově.
Studium oboru vědecké informace a knihovnictví
(1988 – 1993) se zaměřením na knihovědu ukončeno SZZK a
diplomovou prací na téma Mitrovští z
Nemyšle a jejich knihovna v Loučné nad Desnou, studium
filmové vědy (1990 – 1995) ukončeno SZZK a diplomovou
prací na téma Život fotografie ve filmu. Od roku 1995
pracuje v Národním filmovém archivu v
oddělení filmových historiků. Od školního
roku 2009-2010 je interní doktorandkou na Katedře
filmových studií FF UK.
Téma disertační práce: Flashback:
cesta časem do labyrintu vědomí (Flashback jako
zásadní vyjadřovací prostředek filmové
narace). (školitelka: PhDr. Petra Hanáková, Ph. D.)
*
Marika Kupková
Nar. 1973 ve Vyškově. Absolvovala magisterské studium
teorie a historie filmu a audiovizuálních studií
na Filozofické fakultě MU v Brně. Studium uzavřela diplomovou
prací Zakázaná sexualita v českém meziválečném a protektorátním filmu
pod vedením doc. Jiřího Voráče, PhD.
Spolupracovala na výzkumném a výstavním
projektu Moravské galerie v Brně Český filmový
plakát 20. století. Podílí se na
dramaturgii přednáškových a
kurátorských aktivit občanského sdružení
SPKH, které tematizují umění ve veřejném
prostoru. V současnosti pracuje jako kurátorka v
Galeriích Brněnského kulturního centra. Pravidelně
přednáší v rámci oboru Teorie
interaktivním médií na Filozofické fakultě
MU v Brně.
Téma disertační práce: Socialistický realismus v diskursivní dimenzi české kinematografie 50. let (školitel doc. PhDr. Ivan Klimeš)
Vědecké zaměření:
Institucionální historie české kinematografie;
film v kontextu současného vizuálního umění
Kontakt: marika.kupkova@seznam.cz
*
Petra Hanáková
Narozena 1974 v Českém Krumlově. Doktorskéstudum filmové vědy zakončila v roce 2006 prací Koloběh pohledů: Od renesančního pozorovatele k mužskému divákovi ve feministické teorii filmu (školitel prof. Vlastimil Zuska).
*
Petr Hasan
Nar. 1985 v Praze. Magisterské studium historie –
archivnictví a pomocné vědy historické (2005
– 2012) ukončeno SZZK na Ústavu českých dějin FFUK
a obhajobou diplomové práce Antimonachismus v
české osvícenské společnosti (školitelka
doc. Mgr. Daniela Tinková, Ph.D.). Od října 2010 pracoval
v Archivu hl. m. Prahy a od listopadu 2012 je zaměstnán v
Oddělení písemných archiválií
Národního filmového archivu. Od
akademického roku 2013/2014 je interním doktorandem
Katedry filmových studií FFUK.
Téma disertační práce:Vztah
římskokatolické církve k filmu v českém
prostředí od počátku kinematografie do roku 1948
(školitel doc. PhDr. Ivan Klimeš)
Vědecké zaměření: české
církevní a kulturní dějiny 18. až 20.
století, kulturní projevy římskokatolické
církve v sekularizujícím se světě,
křesťanství a film
Kontakt: p.hasan@seznam.cz, petr.hasan@nfa.cz
*
Nicholas Hudac
Téma disertační práce:
Picturing the Nation: Self-Ethnography and the Rise of Slovak Identity
in 19th and 20th Century Slovak Visual Culture (školitelka doc. Libuše
Heczková, Ph.D.)
Kontakt: nick.hudac@gmail.com
*
Václav Krůček
Narozen 1955 v Ostravě. Vystudoval Akademii výtvarných
umění v Praze (1975-81). Zabývá se
přípravou a realizací projektů v rámci
vizuálního umění, uskutečněných jak v ČR
tak v zahraničí. V letech 1987-94 žije a pracuje v
Austrálii, kde vystavuje v předních soukromých
galeriích. V roce 1992 získává grant
(Australia Council for the Arts), který mu umožňuje realizovat
projekt odkazující na výtvarné techniky
domorodých obyvatel. Po návratu do ČR se věnuje
individuálním výstavním projektům ve
státních i soukromých galeriích,
pořádá přednášky a přispívá
do katalogů a výtvarných periodik.
Zabývá se reduktivními tendencemi v
současném výtvarném umění, hudbě a filmu.
Téma disertační práce: Rezonance filmové stáze (školitelka PhDr. Kateřina Svatoňová Ph.D.)
Vědecké zaměření: ontologie filmového obrazu a jeho možné zdroje v oblasti vizuálního umění
Kontakt: vaclavkrucek@hotmail.com, www.krucekvaclav.com
*
Sylva Poláková
Nar. 1981 v Praze. Magisterské studium filmové vědy na FF
UK v Praze (2001 – 2006) ukončeno SZZK a obhajobou
diplomové práce Proměna imaginace-portrétu města
vlivem digitálních technologií v kontextu
analogových médií. Během studia absolvovala
zahraniční stáž na pařížské Sorbonne
Nouvelle, Paris III v oboru Cinéma et audiovisuel. Jako
externí pedagožka spolupracovala s VŠUP, FAMU a FF UPOL. Od roku 2010 je členkou výzkumného týmu
mediabaze.cz. Vedla autorský projekt Audiovisual v
pražském kině Světozor (2005-2008). Byla tiskovou mluvčí
Filmové distribuční společnosti Artcam (2008-2012).
Spolupracuje s galeriemi a festivaly (např. tranzitdisplay, PAF, MFDF
Jihlava). Přispívá do specializovaných periodik
(např. Cinepur, Flash Art).
Téma disertační práce:
Filmově-architektonické konvergence ve veřejném
městském prostoru (školitelka: PhDr. Petra
Hanáková, Ph. D.)
Kontakt: e-mail: sylvapol@gmail.com
*
Nar. 1978 v Praze. Vyystudovala vyšší odbornou
školu informačních služeb (2001), Český jazyk a
literaturu a Filmovou vědu (2006) na Filozofické fakultě UK.
Studium zakončila prací Prostor (ve) filmu: teooretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě, která vyšla v roce 2009 pod názvem 21/2 D aneb prostor (ve) filmu v kontextu literatury a vizuálního umění
(Praha: Casablanca 2009), a doktorské studium prací Odpoutané obrazy:
Archeologie českého virtuálního prostoru (Praha: Academia 2013).
V současné době je vedoucí KFS FF UK.
Andrea Slováková
Narozená 1981.
Vystudovala Mediální studia FSV UK a filmová studia na FF UK, obě v Praze. FS
ukončila diplomovou prací Interpretační strategie pro filmy s nízkým stupněm narace.
Studuje dokumentární tvorbu na FAMU. Natočila portrét matematika Petra Vopěnky a
film o mracích Oblaka. Sedmým rokem pracuje ve vedení Mezinárodního festivalu
dokumentárních filmů Jihlava, nyní dramaturgicky připravuje sekci experimentálních
dokumentů. Je editorkou měsíčníku Dok.revue, šéfredaktorkou sborníku textů o
dokumentárním filmu DO. Na Filozofické fakultě MUNI v Brně vede přednášku Kapitoly z
dějin světového dokumentu po roce 1945. Doktorandské tudium zakončila v roce 2016 prací Festivaly experimentálních filmů. (školitelka: Petra Hanáková, Kateřina Svatoňová).
Kontakt: ajka.slovakova@gmail.com
*
Nar. v 1984 v Novém Jičíně.
Magisterské studium filmové vědy na FF UK v Praze (2003
– 2009) ukončeno SZZK a obhajobou diplomové práce Od
genetické paměti k elektronickému obvodu:
zobrazování těla a tělesnosti ve filmové formě
screen dance. V současné době je asistentkou na Katedře filmových studií.
Téma disertační práce: Národní tělo. (školitelka: PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph. D.)
Vědecké zaměření: problematika zobrazování těla, film a tanec, intermedialita, film a gender.
Praktické úkoly na katedře:
výpomoc s agendou zahraničních studentů, aktualizace
nabídek zahraničních pobytů a stipendií pro
studenty KFS.
Další oborové aktivity: lektorské úvody, spolupráce s festivaly.
Kontakt: e-mail: magda.spanihel@post.cz
*
Mgr. Jana Žilová
Nar. 1981 v Staré
Ľubovni, SR. Magisterské studium estetiky (2000-2007) se zaměřením na percepci
videoklipu a filmovou estetiku. Studium ukončeno na Katedře estetiky FF UK
obhajobou diplomové práce u Prof. V. Zusky Specifičnost estetické percepce u sci-fi v literatuře a ve
filmu. Od akademického roku
2007/08 je interní doktorandkou Katedry filmových studií FF UK.
Téma disertační práce: Figurální myšlení: Teorie a praxe. (školitel: Josef Fulka)
Kontakt: jane_vein@hotmail.com
*
|