Archiv sylabů Katedry divadelní vědy
Teorie divadla
- „Sluchohra...”: K teoretickým otázkam rozhlasovej hry
- Cirkus a divadlo
- Česká divadelní kritika 1. pol. 20. století
- České myšlení o divadle (osobnosti a historie)
- Český strukturalismus a sémiotika Iva Osolsobě
- Čítanie textov z dejín estetického myslenia o kráse, umení, génioch a divadle
- Divadlo na hranicích (Teatralita ve veřejném prostoru II.)
- Divadlo v mediálním prostoru (média a teatralita)
- Divadlo ve filmu
- Film, rozhlas, gramofon; mediální kultura 20.-30. let
- Horizont události – Teoretická „postdramaturgie“
- Jak se dívat na balet (cyklus přednášek)
- Kritika, publicistika, média (mediální kritika)
- Mimésis ve světové literatuře
- Proměny muzikálu v čase a prostoru
- Proměny teorií vidění
- Sémiotika, ideologie, feminismus
- Strukturalismus a divadelní teorie
- Teatralita ve veřejném prostoru
- Teorie a kritika rozhlasové tvorby
- Úvod do divadelní vědy - Sarkissian
- Úvod do divadelní vědy pro neoborové studenty - historie
- Úvod do divadelní vědy pro neoborové studenty - teorie
- Vizuální gramotnost
- Vývoj hudebních slohů
- Za hranice strukturálně-sémiotické školy
- Zichova Estetika dramatického umění
České divadlo
- 230 let Stavovského divadla – konference
- Alternativní české scény 1918 - 1945
- Česká literatura pro teatrology
- České drama (divadlo) a film
- České drama 80. a 90. let 20. století
- České drama dnes
- České drama za normalizace (1970-1989)
- Divadelní kritika první éry Národního divadla - témata, platformy, osobnosti
- Divadlo a revoluce (společnost, dějiny, divadlo)
- Dramatika Ivana Vyskočila
- Epické herectví v českém divadle 2. pol. 20. stol.
- Inscenace děl Thomase Bernharda na českých jevištích
- Kapitoly z dějin českého divadla (DAMU) I--II.
- Kapitoly z dějin českého loutkového divadla I.
- Kapitoly z dějin českého loutkového divadla II.
- Komika v české pobělohorské literatuře
- Kultura a divadlo v 50. letech 20. století
- Malé scény v českém divadle 60.-90. let 20. století
- Mastičkář v kontextu středověkého náboženského divadla
- Meziválečné a okupační divadlo – české oficiální divadelní scény 1918 – 1944.
- Novoromantismus versus realismus na scéně Národního divadla 1883-1900
- Od profese k umění(Proměny českého profesionálního herectví od národního obrození do počátku 20. století)
- Osobnosti české divadelmní kritiky
- Pavel Kohout v kontextu české literatury a divadla
- Podoby alternatívného divadla na Slovensku
- Poetika dramatu: České meziválečná drama
- Poválečné české divadelní scény
- Proměny české divadelní režie
- Řádové a školské divadlo v českých zemích
- Současná česká divadelní režie (cyklus přednášek)
- Starší česká scénografie II.
- Významné producentské osobnosti čs. Filmu
- Zpráva o současné české dramatice
Zahraniční divadlo
- Americké divadlo a drama
- Antická kultura pro začátečníky
- Antická kultura pro začátečníky II.
- Antická mytologie
- Antické tradice v poantické Evropě
- Aristotelova Poetika II.
- Asterix a římské hry
- Čechov pro začátečníky
- Dějiny světového loutkového divadla I. a II.
- Divadelní kultura helénismu
- Divadlo a drama anglické restaurace
- Divadlo a drama evropského romantismu
- Divadlo a drama na území Itálie
- Divadlo studio v evropské moderně
- Dramatika vídeňské moderny - Vídeň přelomu století
- Epické herectví
- Evropské dvorské slavnosti od středověku do renesance
- Herectví napříč stoletími I.
- Herectví napříč stoletími II.
- Kapitoly z dějin evropského kabaretu
- Kapitoly z dějin světového divadla DAMU I.-II.
- Kontexty antického divadla
- Kořeny evropské komedie
- Milníky řeckého divadla a dramatických forem (od 6. – 17. stol.)
- Německé politické divadlo
- Německé romantické drama
- Od Copeaua ke Koltèsovi (francouzské divadlo XX. stol.)
- Pirandello na scéně
- Počátky moderního divadla - velká divadelní reforma
- Polské divadlo po roce 1989
- Prérijní dramatika (anglicky)
- Proměny antického dramatu
- Rakouské poválečné drama II.
- Seminář četby klasicistního dramatu (Corneille, Racine)
- Shakespeare ve filmu II.
- Shakespearovský seminář
- Schiller & comp. (drama německého klasicismu)
- Slovenské divadlo a drama
- Současné francouzské drama (texty, rukopisy, styl)
- Současné německé politické drama a divadlo II
- Světské drama a divadlo středověku
- Vídeňské lidové divadlo 18. a 19. století II.
- Vídeňské lidové divadlo v 18. a 19. stol.
- Volný čas a veřejná představení v antice II
- Všední a sváteční den v antice
- Vybrané kapitoly z dějin režie 2. pol. 20. stol.
- Výmarská klasika (Goethe, Schiller)
- Význačné osobnosti německé poválečné režie
Semináře a prosemináře
- Aristofanes - Acharňané, Jezdci
- Aristofanes pro začátečníky (Aristofanes v Attice, ve světě a u nás)
- Asterix a římské hry II
- Barokní seminář
- České drama 19. století
- Dílna divadelního překladu (francouzština)
- Dílna dokumentárního dramatu
- Dílna herecké tvorby
- DISK_USE divadelní kritika v praxi
- Dokumentární drama – Exil v rozhlase
- Drama a inscenace II
- Dramatická literatura 20. století - tematologický seminář
- Ikonografie středověkých nástěnných maleb (a středověké divadlo)
- Jak číst řeckou tragédii
- Jak číst řeckou tragédii II.
- K počátkům teatrologie: první pokusy o recepci dramatu a divadla
- Kritický portrét
- Latina na scéně III.
- Moderní drama v moderním divadle
- Muzeologický seminář I (Seminář divadelního muzejnictví)
- Nové trendy v divadle římského císařství
- Oresteia v dokumentech
- Poetika dramatu. České drama 1. poloviny XX. století
- Poetika dramatu. Současné české drama
- Práce s textem II
- Pražský divadelní festival německého jazyka
- Překladatelská dílna
- Překladatelský seminář klasické německé dramatické literatury
- Seminář dialogického jednání
- Seminář dramaturgie
- Seminář psaní a redigování odborného textu
- Seminář redakční práce
- Seminář rekonstrukce inscenace
- Středověké liturgické a náboženské drama
- Text a práce s ním I
- Text v textu (otázky intertextuality)
- Textologický seminář
- Texty o herectví II.
- Volitelné semináře I-III (AMU)